Jysk Fynske vil kræve betaling fra læsere på nettet der afviser cookies

Flere og flere brugere siger nej tak til cookies på Jysk Fynske Mediers digitale udgivelser, efter ny samtykkeboks er rullet ud. Det skader annonceforretningen, og mediehuset vil nu have brugere, der afviser cookies, til at bidrage til forretningen på anden vis og betale for tracking-fri adgang i stedet.
"I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier
"I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Hvis man som læser af Jysk Fynske Mediers netaviser i fremtiden afviser cookies, kræver mediekoncernen, at brugerne betaler på andre måder end med den cookiebaserede data, der hidtil har dannet grundlaget for den gratis del af netmedierne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også