Nemmere nej til cookies gør ondt på mediers annoncesalg: "Det er meget dyrt for os"

Flere medier oplever stor stigning i antallet af brugere, der fravælger cookies, efter medierne har rullet nye versioner af det såkaldte cookiesamtykke ud. Det rammer annonceforretningen, lyder det fra bl.a. Jysk Fynske Medier.
"I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier
"I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Har du lagt mærke til, at der i løbet af det seneste stykke tid er begyndt at poppe en ny, større "samtykkeboks" op, når du besøger efterhånden de fleste medier på nettet? De nye bokse handler om cookies, og kongstanken bag er, at de giver brugerne mere kontrol over, hvilken data de vil lade mediet og tredjeparter indsamle om deres færden på nettet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også