MediaWatch

Nemmere nej til cookies gør ondt på mediers annoncesalg: "Det er meget dyrt for os"

Flere medier oplever stor stigning i antallet af brugere, der fravælger cookies, efter medierne har rullet nye versioner af det såkaldte cookiesamtykke ud. Det rammer annonceforretningen, lyder det fra bl.a. Jysk Fynske Medier.

"I gennemsnit er det lidt over 30 pct. af brugerne, der siger "nej" til cookies," fortæller Richard Wraae fra Jysk Fynske Medier. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Har du lagt mærke til, at der i løbet af det seneste stykke tid er begyndt at poppe en ny, større "samtykkeboks" op, når du besøger efterhånden de fleste medier på nettet? De nye bokse handler om cookies, og kongstanken bag er, at de giver brugerne mere kontrol over, hvilken data de vil lade mediet og tredjeparter indsamle om deres færden på nettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs