MediaWatch

Seks mediehuse tager kampen op mod Google og Facebook med ny salgsplatform

Med en ny fælles annonceplatform vil en stribe af landets største mediehuse styrke deres markedsandel på det digitale annoncemarked i konkurrencen mod især globale techkoncerner. Annoncer sælges baseret på kontekst og ikke cookies.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Knap et år efter tankerne om en fælles annonceplatform blev luftet, er den nu klar til at gå i luften. Det meddeler mediehusene bag i en meddelelse.

Planen blev præsenteret i november sidste år, og dengang var TV 2, Berlingske Media og JP/Politikens Hus med ombord. Publicistplatformen var arbejdstitlen. Det endelige navn er blevet Publisher Platform, og tre nye mediehuse har siden dengang sluttet sig til samarbejdet. Det drejer sig om Jysk Fynske Medier, Sjællandske Medier og Børsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs