MediaWatch

Facebook har placeret annoncer på tv2.dk uden TV 2-accept

TV 2 har ligesom DR ufrivilligt lagt nyhedssite til annoncer, som Facebook har solgt og placeret via sit annoncenetværk. "Det er naturligvis ikke i orden," lyder det fra salgschef hos TV 2.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook har ved en fejl placeret annoncer på DR's hjemmeside, kunne mediet Digiday berette tidligere på ugen. Og det samme er overgået TV 2, oplyser tv-selskabet.

Fejlen er sket, når brugerne klikker sig videre til en artikel på dr.dk eller tv2.dk, der er delt på Facebook, og gør det fra Facebooks app til Apple-enheder som Iphone eller Ipad. I de tilfælde er annoncer solgt gennem Facebooks annoncenetværk, Audience Network, som bruges til annoncesalg i apps, altså flyttet med ud på de pågældende nyhedssites – også selvom medierne slet ikke er en del af Audience Network.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs