MediaWatch

Facebook har placeret annoncer på tv2.dk uden TV 2-accept

TV 2 har ligesom DR ufrivilligt lagt nyhedssite til annoncer, som Facebook har solgt og placeret via sit annoncenetværk. "Det er naturligvis ikke i orden," lyder det fra salgschef hos TV 2.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook har ved en fejl placeret annoncer på DR's hjemmeside, kunne mediet Digiday berette tidligere på ugen. Og det samme er overgået TV 2, oplyser tv-selskabet.

Fejlen er sket, når brugerne klikker sig videre til en artikel på dr.dk eller tv2.dk, der er delt på Facebook, og gør det fra Facebooks app til Apple-enheder som Iphone eller Ipad. I de tilfælde er annoncer solgt gennem Facebooks annoncenetværk, Audience Network, som bruges til annoncesalg i apps, altså flyttet med ud på de pågældende nyhedssites – også selvom medierne slet ikke er en del af Audience Network.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs