MediaWatch

Biden-kampagne kritiserer Facebook for ikke at tage indhold ned

Leder af præsidentkandidat Joe Bidens kampagne retter kritik mod Facebook for ikke at tage nok ansvar for indhold, der bliver delt på det sociale medie.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook møder hård kritik fra præsidentkandidat Joe Bidens kampagne, skriver Politiken.

Kritikken bliver rejst af Jen O'Malley Dillon, som er leder af Joe Bidens kampagne. Det sker i et brev til Facebooks topchef og stifter, Mark Zuckerberg. I brevet, som det amerikanske medie Axios bringer i dets helhed, argumenterer kampagnelederen for, at Facebook ikke fjerner vildledende oplysninger. Jen O'Malley Dillon peger bl.a. på en video, hvor præsident Donald Trumps søn Donald Trump Jr. han advarer mod valgsvindel med brevstemmer – et argument, som Trump-kampagnen flere gange har fremført, men som der ingen beviser er for.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs