MediaWatch

Bureauer venter største reklamedyk siden finanskrisen – og bedring i 2021

Selvom sommeren delvist har forbedret udsigterne, forventer mediebureauer et tocifret procentuelt fald i reklameomsætningen i år for første gang siden finanskrisen. Kun én kategori kan undgå fald, mener bureau. 

Så godt som mennesketomme gader under coronanedlukningen i foråret har været med til at presse outdoor som annoncekanal. | Foto: Jens Dresling

Forårets coronanedlukning og usikkerhed om økonomi og fremtid vil i 2020 skære den største luns af reklameomsætningen siden finanskrisen.

Sådan lyder forventningen fra flere mediebureauer, der med små forskelle lægger sig på linje med interesseorganisationen Kreativitet & Kommunikations prognose for året. Den lyder på et fald på 15-17 pct. for bureauernes investeringer efter et første halvår, hvor bureauomsætningen faldt 19 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs