MediaWatch

Bureauernes reklameindkøb faldt med 19 pct. i første halvår

Outdoor og biografreklame var hårdest ramt på annonceomsætningen i første halvår, men også digitalt marked blev ramt, viser tal fra Kreativitet & Kommunikation. Kun én kanal gik frem.

Der blev indkøbt færre reklamekampagner i det offentlige rum i første halvår, hvor nedlukningen af landet stte spor | Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Coronakrisen skar i første halvår hver femte krone af den del af annonceomsætningen, som mediebureauerne står for. Det viser en opgørelse for halvåret fra brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation.

De hårdest ramte kanaler er biograf og outdoor. Forårets nedlukning betød lukkede biografer og langt færre mennesker i bybilledet rundt om i landet. Biograf faldt samlet 54 pct. i første halvår – især trukket ned af andet kvartal, hvor salget stort set svandt helt ind med en nedgang på 99 pct. Outdoor faldt 34 pct. i halvåret.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs