MediaWatch

Bureauernes reklameindkøb faldt med 19 pct. i første halvår

Outdoor og biografreklame var hårdest ramt på annonceomsætningen i første halvår, men også digitalt marked blev ramt, viser tal fra Kreativitet & Kommunikation. Kun én kanal gik frem.

Der blev indkøbt færre reklamekampagner i det offentlige rum i første halvår, hvor nedlukningen af landet stte spor | Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Coronakrisen skar i første halvår hver femte krone af den del af annonceomsætningen, som mediebureauerne står for. Det viser en opgørelse for halvåret fra brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs