Bureauernes reklameindkøb faldt med 19 pct. i første halvår

Outdoor og biografreklame var hårdest ramt på annonceomsætningen i første halvår, men også digitalt marked blev ramt, viser tal fra Kreativitet & Kommunikation. Kun én kanal gik frem.
Der blev indkøbt færre reklamekampagner i det offentlige rum i første halvår, hvor nedlukningen af landet stte spor | Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix
Der blev indkøbt færre reklamekampagner i det offentlige rum i første halvår, hvor nedlukningen af landet stte spor | Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Coronakrisen skar i første halvår hver femte krone af den del af annonceomsætningen, som mediebureauerne står for. Det viser en opgørelse for halvåret fra brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også