MediaWatch

Undersøgelse: Appetitten på nyhedsmedier er steget under coronakrisen

Ifølge en undersøgelse, som Danske Medier Research har fået lavet, har 100.000 flere i løbet af det seneste halvår i coronakrisens tegn fåret adgang til nyhedsmedie, der kræver betaling.

Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

I løbet af coronakrisen har nyhedsforbrugere i højere grad kastet sig over digitale nyhedssites, viser en undersøgelse, som Kantar Gallup har gennemført for Danske Medier Research.

Ifølge undersøgelsen svarede 25 pct. i oktober 2019, at nyhedssites var deres vigtigste kilde til nyheder. I juni 2020 var andelen steget til 30 pct. Samtidig fik 100.000 flere danskere adgang til et betalt nyhedsmedie i juni 2020 sammenholdt med oktober 2019. Samtidig ser 84 pct. mod 78 pct. nyheder som essentielt for demokratiet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere