MediaWatch

"Det gjorde ondt, da vores dækning på vores unge brands Ultra og DR3 faldt betragteligt"

MediaWatchs Sommerbarometer: Lukningen af tre flow-kanaler, nye konkurrenter på vej, en organisationsændring og maverul var med til at tegne udviklingen i første halvår for DR's mediedirektør, Henriette Marienlund.

Mediedirektør hos DR, Henriette Marienlund. | Foto: Agnete Schlichtkrull, pressebillede DR

Hvilken arbejdsdag var den bedste i 1. halvår?

"Under coronanedlukningen måtte vi ændre sendeplaner, tackle svære produktionsforhold og fornemme, hvor danskerne var. Det var en kæmpe opgave for medarbejderne, der i høj grad arbejdede hjemmefra, og da vi i en weekend både lykkedes med "Fællessang" med alt fra Ingemanns viser til "Danser i Måneskin", havde premiere på "Vilde Vidunderlige Danmark" og det medfølgende naturår og et massivt både troværdigt og perspektiverende nyhedstilbud følte jeg, at alt lykkedes. Kæmpe cadeau til alle for det."

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs