MediaWatch

Disney slutter sig til Facebook-boykot

Walt Disney reducerer annoncering på Facebook og skriver sig ind i rækken af virksomheder, der gennem de seneste uger har boykottet det sociale medie.

Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Walt Disney-koncernen har skåret markant ned på reklamer på Facebook. Det er det seneste tilbageslag for techgiganten, der boykottes af virksomheder, der er kritiske over for det sociale medies håndteringen af opslag med hadsk tale og racisme. Det skriver The Wall Street Journal.

Disney var en af Facebooks topannoncører i årets første halvår, vurderer Wall Street Journal på baggrund af et forskningsfirma. I modsætning til flere andre virksomheder, har Disney ikke meldt ud offentligt gennem en pressemeddelelse, at selskabet skærer ned på mængden af annoncer på Facebook. Det er derfor uvist, hvor længe annonceboykottet vil stå på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs