MediaWatch

Medie: Mediers indtægter fra videoannoncer falder i takt med boykot af Facebook

Mens flere virksomheder har sat annoncer på Facebook på pause, oplever medieudgivere faldende indtægter fra videoannoncer på det sociale medie. Det er uvist, om annonceboykot er den eneste årsag til den negative udvikling.

Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix

Medier oplever videoannonceindtægterne falde på Facebook, i takt med at flere annoncører har boykottet det sociale medie i forbindelse med "Stop Hate for Profit"-kampagnen, der kritiserer Facebook for ikke at gøre nok for at slå ned på hadsk tale og racisme på platformen. Det skriver Digiday.

Mediets konstatering sker på baggrund af tre unavngivne ledere på forskellige medieselskaber, som har oplyst Digiday, at deres omsætning fra videoannoncer er faldet mellem 10 til 50 pct. i juli i forhold til juni. Det er ikke offentliggjort, hvilke selskaber der er tale om.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs