Medie: Mediers indtægter fra videoannoncer falder i takt med boykot af Facebook

Mens flere virksomheder har sat annoncer på Facebook på pause, oplever medieudgivere faldende indtægter fra videoannoncer på det sociale medie. Det er uvist, om annonceboykot er den eneste årsag til den negative udvikling.
Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Jon Nazca/Reuters/Ritzau Scanpix

Medier oplever videoannonceindtægterne falde på Facebook, i takt med at flere annoncører har boykottet det sociale medie i forbindelse med "Stop Hate for Profit"-kampagnen, der kritiserer Facebook for ikke at gøre nok for at slå ned på hadsk tale og racisme på platformen. Det skriver Digiday.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også