MediaWatch

Zetland fastholder tilgang af nye abonnenter trods boykot af Facebook

Den digitale avis har fravalgt sin sædvanlige annoncering på Facebook og Instagram i juli på linje med en række internationale virksomheder. En del af annoncebudgettet er i stedet flyttet til podcasts, og nye abonnenter kommer stadig ind i butikken.

Foto: Nicolai Oreskov Westh/Ritzau Scanpix

Det har ikke som frygtet ramt Zetlands medlemstilgang, at det digitale medie ved indgangen til juli valgte at droppe al annoncering på Facebook, fortæller adm. direktør Tav Klitgaard til Digiday.

På en god måned har det sociale medie tidligere genereret omkring en tredjedel af Zetlands nye abonnenter, men onlinemediet har siden 2019 ønsket at gøre sig uafhængig af Facebook, og det større annoncørboykot af platformen i juli måned var det sidste skub, der fik Zetland til - i en periode i hvert fald - at droppe annoncer på Facebook for at se, hvordan forretningen klarer sig uden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs