MediaWatch

Parabolfirma i milliontab: Vil satse på produkter til streamingforbrugere

Forbrugernes skift fra flow-tv til streaming har gennem de seneste år forårsaget milliontab hos parabolfirmaet Triax, der nu vil satse på produkter for at matche efterspørgslen på streamingtjenester.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Et skift fra analogt til digitalt tv og en kundestrøm, der har sendt forbrugerne væk fra flow-tv og mod streamingtjenester, har med årene gjort parabolfirmaet Triax' omsætning mindre og mindre. Det skriver Børsen.

Siden 2015, hvor firmaet blev opkøbt af kapitalfonden Polaris, er en tredjedel af Triax' omsætning ifølge Børsen forsvundet. Ved parabolfirmaets seneste regnskab faldt omsætningen til 411 mio. kr., men bundlinjen gik i minus med 73,5 mio. kr., hvilket nu har fået parabolvirksomheden til at investere i udviklingen af nye produkter for at ramme efterspørgslen på hurtig internetforbindelse til brug af streamingtjenester som Netflix.

Triax er langt fra de eneste, der mærker en sivende tv-kundebase. Også hos TDC-koncernen har Yousee netop sat et nyt produkt i søen med streamingtjenesten Youtv i forsøget på at hente kunderne tilbage.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs