MediaWatch

Googles topchef i Danmark kalder erhvervslivet ned fra "elfenbenstårnet"

Virksomhederne i Danmark skal være mere i kontakt med forbrugerne og kalder på et opgør med langsigtede strategiplaner, siger hun i interview med Berlingske.

Foto: Jens Dresling

Googles topchef i Danmark, Malou Aamund, kalder på et opgør med langsigtede strategiplaner og mener, at virksomhederne i højere grad skal "ud af elfenbenstårnet og være mere i kontakt med forbrugerne", siger hun et i interview med Berlingske.

"I dag skal man både opbygge mere robusthed i sine beslutninger, men også kunne lede i realtime. Man skal være i stand til at træffe beslutninger i nuet, og det kræver enormt meget af erhvervslivet, for der er mange, som har tre- eller femårsplaner. I dag bliver man indhentet af virkeligheden, og det bliver en helt anden måde, man skal udvikle sin forretning fremadrettet," siger Malou Aamund til Berlingske.

Googles danske topchef peger på, at det særligt er to ting, der skal sikre fortsat udvikling og vækst i Danmark. Det ene er "et historisk løft af uddannelse", mens den anden del handler om teknologi og i særdeleshed iværksætteri.

Google indgår aftaler med medier: Vil betale for nyheder 

Techgiganter overvejer deres fremtid i Hongkong efter ny sikkerhedslov

Knap 1100 årsværk er forsvundet ud af de skrevne nyhedsmedier på tre år 

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs