MediaWatch

GroupM går fra positiv til negativ vurdering af USA's annoncemarked i 2020

Coronakrisen får mediebureaugruppen GroupM til at revurdere forventningerne til udviklingen på det amerikanske annoncemarked, og udsigten byder nu på tilbagegang i år og næste år.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

GroupM har i lyset af coronakrisen vendt forventningerne om vækst for det amerikanske annoncemarked 180 grader og forventer nu en tilbagegang, skriver bl.a. Mediapost.com. Tallene fremgår af GroupM's analyse "This Year, Next Year".

Frem for den tidligere forventning om en samlet vækst på 7,1 pct. i 2020, der også er valgår i USA, forudser mediebureaugruppen nu et fald i markedet på 7,6 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs