MediaWatch

Kreativitet & Kommunikation: Annoncemarked så betydelig nedgang i april

Efter et fald på 5 pct. i bureauernes medieindkøb i første kvartal er nedgangen som ventet taget til i april, lyder det fra interesseorganisationen Kreativitet & Kommunikation, der opfordrer annoncører til at blive i markedet.

Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har fået annoncørerne til at træde på bremsen, og det sætter sig spor i mediebureauernes indkøb, der er faldet yderligere i april.

Sådan lyder det fra interesseorganisationen Kreativitet & Kommunikation, der står bag målingen Mediaindex, som månedligt gør status på mediebureauernes annonceindkøb baseret på bureauerne egne indberetninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs