MediaWatch

Radiochef kritiserer myndigheder for at undgå kommercielle kanaler i corona-kampagner

Det vækker stor undren hos Bauer Media, at Sundhedsstyrelsen har trukket en informationskampagne om corona fra radioselskabets kanaler, i en tid hvor danske medier er ramt på annoncesalget. Målet er først og fremmest at nå den ønskede målgruppe, siger chef i Sundhedsstyrelsen.

Foto: Ritzau Scanpix/Lærke Posselt

Myndighederne går med skyklapper, når de styrer uden om kommercielle radiokanaler med deres oplysningskampagner til borgerne under coronakrisen.

Sådan lyder det fra Jim Receveur, adm. direktør for Danmarks største kommercielle radioselskab Bauer Media, som blandt andet driver radiokanalerne The Voice, Nova og Radio 100. Han mener, danske myndigheder har et ansvar i forhold til at bruge statens annonceinvesteringer på private radiokanaler, der er trængte på annoncesalget under krisen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs