MediaWatch

Googles omsætning rundede 4 milliarder på dansk annoncemarked sidste år

Google tog nye markedsandele på det digitale annoncemarked sidste år, som ellers bød på mindre vækst end de foregående år.

Foto: Hannah Mckay/Reuters/Ritzau Scanpix

Omsætningen på det digitale annoncemarked fortsatte fremgangen sidste år, men med lidt lavere hastighed end ellers.

Ifølge rapporten om det danske onlinemarked, Online Markedsstatistik, der er udarbejdet af Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation, voksede markedet med 7 pct. eller 557 mio. kr. til i alt 8,6 mia. kr. Til sammenligning var væksten på 700 mio. kr. i 2018 – svarende til omkring 9,5 pct., som i runde tal har været den årlige væksttakt siden 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs