Dansk analyseselskab skal måle trafikdata for finske medier

Audienceproject afløser amerikanske Comscore på opgaven med at måle sidevisninger og besøgstal for de største mediesites i Finland.
Foto: Ivan Riordan Boll/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Ivan Riordan Boll/AP/Ritzau Scanpix

Det danske analyseselskab Audienceproject bliver ny målepartner for Media Metrics Finland, som er den finske pendant til Dansk Online Index. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Dermed får Audienceproject til opgave at levere brugerdata for de finske medier, herunder data for hvilke demografiske profiler der besøger de digitale medier i Finland. 300-400 af de mest besøgte hjemmesider i Finland er med i målingen.

Amerikanske Comscore har hidtil bestredet opgaven, som nu overtages af Audienceproject.

"Audienceproject har indgående erfaring med brugermåling for både annoncører, bureauer og publicister i Norden. Det i kombination med dets avancerede teknologi og metode overbeviste os om, at Audienceproject er den rigtige afløser for Comscore på opgaven med at levere gennemsigtighed i brugersammensætningen hos finske websites og apps," siger Lisa Lundström, direktør hos Media Metrics Finland, i meddelelsen.

I Danmark har Kantar Gallup de seneste år stået bag Dansk Online Index. Aftalen ophørte ved årsskiftet. Fremover bliver det Gemius, der skal levere trafikmålingen, som selskabet også tidligere har stået for.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også