Nordiske Facebook-brugere får mulighed for at begrænse datadeling med annoncører

Værktøj fra Facebook, der blev sat i søen i sommeren 2019, kommer nu til Norden og skal give brugerne bedre muligheder for at styre, hvilke data der bliver brugt til målrettet annoncering på platformen.
Foto: Thomas White/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas White/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook-brugere i Norden skal have mere hånd i hanke med, hvilke data der ligger til grund for de annoncer, som brugerne præsenteres for på det sociale medier. Til formålet har Facebook udviklet et værktøj, der nu rammer nordiske brugere, oplyser selskabet i en meddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også