Ritzau og mediehuse går sammen om robot: "Det er ekstremt vigtigt for forretningen"

En ny robot skal gøre det muligt at personificere brugerflader, pulje historier inden for samme emne og forstå, hvad der får brugerne til at betale for et abonnement. Potentialet er stort, mener digital udviklingschef på Børsen, der er med som én af 12 partnere. JP/Politikens Hus står udenfor og barsler med eget projekt.
Foto: Niels Hougaard/ERH
Foto: Niels Hougaard/ERH

Autotaggeren, tag-motoren eller robottaggeren. En ny maskine med mange navne er i øjeblikket ved at gennemtrawle titusindvis af danske artikler for at øve sig i at tagge dem med de rigtige personer, emner og geografiske steder. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også