
Det vil føre til lavere investeringer i reklamer, når den såkaldte spilafgift i 2021 hæves på væddemål og onlinekasino fra 20 pct. til 28 pct. Det forudser en række branchekendere over for Børsen.
"Tv-stationer og de store publicister bag dagbladene vil blive ramt. En stor del af de onlineindtægter, der genereres af Ekstra Bladet i JP/Politikens Hus og med B.T. Metro i Berlingske Media kommer fra bettingreklamer. Den øgede afgift kan sænke spilindustriens reklamekøb. Det vil svække de store mediehuse, som får færre midler til at udvikle deres produkter og praktisere dybdegående journalistik for," siger Claes Braagaard, buying director hos Omnicom Media Group, til Børsen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app