MediaWatch

Tv-stationer ser flere aberdabei i regulering af "overdænget" marked for spilannoncer

Tv er den største omsætningskanal for spilannoncer – men det må være op til politikerne at sætte grænserne, lyder det fra både TV 2 og TV3-ejer, der samtidig peger på, at en dansk regulering kan ramme skævt.

Foto: Poulsen Lars/Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix

Bettingannoncer, som den seneste uges tid er kommet i fokus, trives særligt på tv. Det viser tal fra Kantar Gallup.

Med en bruttoomsætning på 275 mio. kr. i årets tre første kvartaler har tv indtil videre stået for 47 pct. af den samlede bettingannoncering – med mobilen som den næststørste kanal med en bruttoomsætning på 121 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs