MediaWatch

Branchenævn for spilreklamer er på trapperne

Et nyt nævn, der skal beskæftige sig med spiludbyderes reklamer, går efter planen i luften i begyndelsen af det nye år. Nævnet vil offentliggøre sine beslutninger for at opnå en præventiv effekt.

Foto: Steve Marcus/Reuters/Ritzau Scanpix

Det branchenævn, der skal behandle klager over reklamer fra spiludbydere, ser dagens lys i begyndelsen af det nye år, om alt går som planlagt. Det siger Morten Rønde, direktør for Danish Online Gambling Association (DOGA), til Markedsføring.

Planerne om et sådant nævn blev varslet i marts, da DOGA vedtog et adfærdskodeks. Nævnet vil ifølge Martin Rønde bestå af repræsentanter fra spilbranchen, jurister og have uafhængige repræsentanter. Han nævner forbrugerorganisationer som mulige leverandører af medlemmer af nævnet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs