MediaWatch

Nordiske Medier slipper robot løs på nichemedier

Robotteknologi fra egen baghave skal supplere dækningen på Nordiske Mediers branchemedier med virksomhedsnyheder i noteform. Direktør afviser, det skal spare journalister. 

Niels Carstensen | Foto: Anne Ristorp Kraufeldt

Nordiske Medier, der står bag en stribe digetale branchemedier, tager nu automatiseret nyhedsjournalistik i brug for at blive mere relvant for lokale kunder. Dermed følger Nordiske Medier, der er ejet af Nordjyske Medier, efter en række andre mediehuse, der er begyndt at bringe robotgenererede nyhedsnoter inden for f.eks. sport og erhverv.

"Vi vil være både for de mindre og mellemstore virksomheder, ud over de store, så vi dækker det lag i industrien, som brede medier ikke gør. Men der er også en grænse for, hvor langt ned i lagene du kan gå, hvis du skal bruge medarbejdere til det," siger Niels Carstenen, der er adm. direktør for Nordiske Medier, om tiltaget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs