Nordiske Medier slipper robot løs på nichemedier

Robotteknologi fra egen baghave skal supplere dækningen på Nordiske Mediers branchemedier med virksomhedsnyheder i noteform. Direktør afviser, det skal spare journalister. 
Niels Carstensen | Foto: Anne Ristorp Kraufeldt
Niels Carstensen | Foto: Anne Ristorp Kraufeldt

Nordiske Medier, der står bag en stribe digetale branchemedier, tager nu automatiseret nyhedsjournalistik i brug for at blive mere relvant for lokale kunder. Dermed følger Nordiske Medier, der er ejet af Nordjyske Medier, efter en række andre mediehuse, der er begyndt at bringe robotgenererede nyhedsnoter inden for f.eks. sport og erhverv.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også