MediaWatch

Dansk softwareselskab vil vinde reklamemarkedet med kunstig intelligens

Adform har lanceret en ny kunstig intelligens-løsning, der har fået navnet Odin. Den kan langt mere præcist end tidligere forudse forbrugeres handlemønstre på nettet og dermed effektivt målrette annoncer til de rette forbrugere, lyder det fra selskabet.

Adform/PR
Adforms kontor i Vilnius, Litauen, hvor selskabet har haft en udviklingsafdeling siden 2006. Foto: Adform/PR

Vi kender alle sammen bannerannoncerne, der popper frem på skærmen, når man besøger en hjemmeside. Nogle gange er købsforslagene interessante, men ofte rammer de langt ved siden af.

Det vil danske Adform ændre ved hjælp af selskabets seneste nyskabelse – den kunstige intelligens ved navn Odin.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere