Mediebrugere i Danmark holder pungen tættere til kroppen end i Norge og Sverige

Tema: Det digitale nyhedsmarked. Dobbelt så mange betaler for nyheder i Norge og Sverige sammenholdt med Danmark. Hvorfor? Det handler bl.a. om timing, vurderer medieforskere.
Foto: Lærke Posselt/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Lærke Posselt/Politiken/Ritzau Scanpix

Det er svært at overbevise mediebrugerne i Danmark om, at de skal betale for journalistik på nettet. Selvom trafiktallene på danske netaviser stiger og trods de seneste fem års kampagner og intiativer søsat af flere mediehuse, har betalingsviljen knapt rykket sig. Det viser en rundspørge foretaget af Wilke for MediaWatch, som vi omtalte tirsdag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også