
Betalingsmurene er skudt flittigt op i medielandskabet, siden Politiken i 2013 åbnede ballet med et digitalt abonnement til prisen for "en kop kaffe", lød salgsargumentet dengang. Stort set alle avishuse er siden fulgt trop og har rullet brugerbetaling ud på nettet, hvor trafiktallene peger opad og melder om, at nyhedsinteressen er intakt blandt brugerne.
Men selvom medierne har rejst betalingsmure omkring hovedparten af indholdet de seneste år, er befolkningens villighed til at punge ud til de private nyhedsmedier for den digitale journalistik stort set uændret. Det viser en rundspørge, som Wilke har foretaget for MediaWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app