Måling: Vi holder på pengene ved avisernes betalingsmure

Tema: Det digitale nyhedsmarked. Selvom vi i stigende grad kaster penge efter digitale medieprodukter som Netflix og Spotify, halter nyhedsmedierne efter. Folk ser ikke grund til at betale for journalistik, de kan få andre steder, lyder det fra medieforsker.
Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
AF LOUISE RESEKE, JULIE FOGDE

Betalingsmurene er skudt flittigt op i medielandskabet, siden Politiken i 2013 åbnede ballet med et digitalt abonnement til prisen for "en kop kaffe", lød salgsargumentet dengang. Stort set alle avishuse er siden fulgt trop og har rullet brugerbetaling ud på nettet, hvor trafiktallene peger opad og melder om, at nyhedsinteressen er intakt blandt brugerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også