MediaWatch

Frivillige mikrobetalinger gør Føljeton-nyhedsbrev levedygtigt

En frivillig betalingsløsning via platformen 10er har fået så stor tilslutning blandt læserne af Føljetons nyhedsbrev Morgenpost, at modellen kan bære udgifterne alene, fortæller mediets adm. direktør, som regner med at introducere mikrobetaling til flere nyhedsbreve.

Foto: Foreningen Prauda

Nyhedsmediet Føljeton introducerede i foråret en frivillig betalingsløsning via platformen 10er for at afsøge, om de ca. 6000 læsere af det ugentlige og gratis livsstilsnyhedsbrev Morgenpost var villige til at betale for indholdet.

Omkring tre måneder senere har flere end 250 læsere tilmeldt sig med en fast ugentlig betaling, hvilket giver en indtægt på mere end 10.000 kr. om måneden, og den indtægt er ifølge adm. direktør hos Føljeton, Søren Høgh Ipland, nok til at gøre projektet økonomisk levedygtigt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs