MediaWatch

Frivillige mikrobetalinger gør Føljeton-nyhedsbrev levedygtigt

En frivillig betalingsløsning via platformen 10er har fået så stor tilslutning blandt læserne af Føljetons nyhedsbrev Morgenpost, at modellen kan bære udgifterne alene, fortæller mediets adm. direktør, som regner med at introducere mikrobetaling til flere nyhedsbreve.

Foto: Foreningen Prauda

Nyhedsmediet Føljeton introducerede i foråret en frivillig betalingsløsning via platformen 10er for at afsøge, om de ca. 6000 læsere af det ugentlige og gratis livsstilsnyhedsbrev Morgenpost var villige til at betale for indholdet.

Omkring tre måneder senere har flere end 250 læsere tilmeldt sig med en fast ugentlig betaling, hvilket giver en indtægt på mere end 10.000 kr. om måneden, og den indtægt er ifølge adm. direktør hos Føljeton, Søren Høgh Ipland, nok til at gøre projektet økonomisk levedygtigt.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere