Ind i maskinrummet: Hvad laver mikroinfluenten?

Sophie Achner Brøsch på 17 år har omkring 3000 følgere på Instagram og har arbejdet som mikroinfluent i godt et år. Hun vil gerne have flere følgere, så hun kan inspirere andre med sin profil.
Foto: Privat/Sophie Achner
Foto: Privat/Sophie Achner
AF KATY WANG, JULIE THOMSEN

Influenter og mikroinfluenter bliver i stigende grad brugt til at reklamere for varer og virksomheder på de sociale medier. Særligt unge mennesker tjener håndører eller modtager gaver og rabatkoder fra virksomheder i bytte for tid og opslag på privatpersonernes sociale medie-kanaler såsom Instagram og Youtube.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også