Facebook afsætter knap 2 milliarder til lokaljournalistik

Selskabet bag det sociale medie vil øremærke penge til lokale medier og journalister. Bistand til at opbygge forretningsmodeller er bl.a. på agendaen.
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Noah Berger
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Noah Berger

Facebook vil give en hjælpende hånd til udgivere af lokale nyheder og lokalt indhold og har besluttet sig for at bruge 300 mio. dollars, svarende til lige under 2 mia. kr., til formålet i løbet af de næste tre år. Det skriver en række internationale medier herunder Reuters og Washington Post.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også