MediaWatch

Amazons brugerdata er motoren i voksende annonceforretning

Firmaer, som lægger annoncekroner hos Amazon, får adgang til en stor mængde data om forbrugernes færden og valg, og det er især med til at drive den annonceforretning, som Amazon også er, siger salgschef.

Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson
Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson

Amazon bliver inden for få år en af de største spillere på annoncemarkedet kun overgået af techgiganter som Google og Facebook. Sådan lyder forudsigelsen fra en række aktører på det internationale annoncemarked ifølge amerikanske Emarketer.

Selskabet forudser, at Amazon i 2020 vil være den tredjestørste digitale annoncesælger på det amerikanske marked med kun Google og Facebook foran sig.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere