GroupM har skiftet kurs fra klassiske mediedyder mod digitalt konsulenthus

Landets største mediebureaugruppe, GroupM, er som andre i gang med en udvikling, hvor rollen som rådgiver fylder mere frem for medieindkøb. Det slår både igennem ved afregningsmodeller og bureaupitches, forklarer tre af gruppens bureauchefer.
Jonas Hemmingsen, adm. direktør, GroupM. | Foto: PR/GroupM
Jonas Hemmingsen, adm. direktør, GroupM. | Foto: PR/GroupM
PIA OSBÆCK, FREELANCEJOURNALIST

Mediebureauerne står midt i en transformationsproces. Som både OMD, Dentsu Aegis Network og IUM har fortalt tidligere til MediaWatch, er der en bevægelse i gang væk fra at være traditionelle medieindkøbere til at udvide forretningen i takt med, at kunderne får nye udfordringer og ændrer deres organisationer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også