Efter årelangt tilløb er podcastmåling nu på trapperne

Et nyt podcastindeks, der måler brugen af podcasts på tværs af kanaler, ser dagens lys inden længe. Bag målingen står de store spillere på markedet, men de små podcastere skal også med om bord, lyder det.
Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen
Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Det er seks år siden, radiomarkedet tog fat på de indledende øvelser for at få sammenlignelige tal for brugen af podcasts og den tidsforskudte radiolytning. Siden er podcastlytningen vokset, mens forsøgene på at stable en fælles branchestandard på benene er strandet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også