MediaWatch

Bureauer om trafikvækst på bt.dk: Klik siger ikke meget i sig selv

Relanceringen af bt.dk har øget antallet af sidevisninger, men ikke besøg, viser de første tal fra mediet. Væksten var "forventelig" efter sammensmeltningen af mx.dk og bt.dk ifølge bureau, mens et andet efterlyser tal for tidsforbrug for at bedømme den kommercielle værdi.

Foto: Ritzau Scanpix/Ida Marie Odgaard

Med mere end 218 mio. sidevisninger i august blev der klikket som aldrig før på bt.dk i den sidste måned af sommeren. Tre måneder efter relanceringen af tabloidmediet, der er blandt de mest besøgte danske nyhedssites, lagde B.T. for nylig de første tal frem for trafikudviklingen efter ombygningen i juni, der slog mx.dk sammen med bt.dk, forbedrede loadtiden samt målrettede designet mod mobilen og indholdet til de 25-54-årige.

Mens august altså bød på rekordmange sidevisninger, var antallet af besøg ikke steget i perioden ifølge tallene. Det vil med andre ord også sige, at hver bruger så flere sider pr. besøg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs