MediaWatch

Bloomberg bygger betalingsmur

Det amerikanske erhvervsmedie indfører brugerbetaling efter en model, der sætter loft for hvor mange artikler og videoklip, læserne kan konsumere uden at betale.

Erhvervsmediet Bloomberg er grundlagt af erhvervsmanden og tidligere borgmester i New York Michael Bloomberg | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Julie Jacobson/Arkiv

Læserne af det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg skal fremover lægge små 250 kr. om måneden, hvis de vil have adgang til den fulde dækning. Bloomberg har fra maj skudt gratismodellen til hjørne og lanceret en abonnementsmodel på det digitale erhvervsdækning, skriver mediet.

Betalingsmodellen er baseret på den såkaldte metered model, der sætter loft for hvor mange artikler, der kan læses uden at være abonnent. Grænser går ved 10 artikler og en 30 minutters videostreaming om dagen. For fuld adgang til Bloombergs dækning inklusiv events og magasinet Bloomberg Business koster et abonnement knap 250 kr. om måneden. Derudover tilbyder sitet et mindre abonnement, der åbner døren til alt digitalt indhold, til knap 220 kr. månedligt. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs