MediaWatch

Danske Medier om nej til irriterende online reklamer: Vi afventer klare rammer

Annoncørforeningen roser bureau-initiativ om at droppe indkøb af irriterende online reklamer, mens medieorganisation afventer ny mærkning, der er på vej, siger digital chef.

Foto: PR/Danske Medier

Mediebureauet Mindshare har i det nye år taget skridt til at bekæmpe irriterende og forstyrrende reklamer på nettet og forpligtet sig til droppe indkøb af bl.a. pop-ups, der hopper op i hovedet på brugerne og forlanger opmærksomhed.

Udgangspunktet er det internationale initiativ Coalition for Better Ads, som en lang række mediebureauer og -organisationer støtter, herunder Mindshare og moderkoncernen GroupM. Initiativet arbejder for at hæve kvaliteten af online annoncering, så brugerne ikke fristes endnu mere til at installere en adblocker - eller søge andre reklamefri steder hen på nettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs