MediaWatch

Danske Medier om nej til irriterende online reklamer: Vi afventer klare rammer

Annoncørforeningen roser bureau-initiativ om at droppe indkøb af irriterende online reklamer, mens medieorganisation afventer ny mærkning, der er på vej, siger digital chef.

Foto: PR/Danske Medier

Mediebureauet Mindshare har i det nye år taget skridt til at bekæmpe irriterende og forstyrrende reklamer på nettet og forpligtet sig til droppe indkøb af bl.a. pop-ups, der hopper op i hovedet på brugerne og forlanger opmærksomhed.

Udgangspunktet er det internationale initiativ Coalition for Better Ads, som en lang række mediebureauer og -organisationer støtter, herunder Mindshare og moderkoncernen GroupM. Initiativet arbejder for at hæve kvaliteten af online annoncering, så brugerne ikke fristes endnu mere til at installere en adblocker - eller søge andre reklamefri steder hen på nettet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs