MediaWatch

Mediebureau kaster sig ind i kampen mod irriterende reklamer på nettet

Mediemarkedet risikerer at undergrave egen forretning, hvis brugernes irritation over online reklamer fortsætter med at stige. Det mener mediebureauet Mindshare, der nu dropper 12 af de mest problematiske online formater.

PR/Mindshare
Martin Rasmussen er direktør for Mindshare Danmark og Nordics, som er en del af bureaugruppen GroupM Foto: PR/Mindshare

I takt med at annoncørerne bruger flere og flere penge på online reklamer, er brugernes irritation over dem vokset lige som brugen af software, der blokerer for annoncer.

Den udvikling vil mediebureauet Mindshare forsøge at bremse og vende. Derfor har bureauet fra årsskiftet fraskrevet sig indkøb af 12 online formater, som det globale samarbejde 'Coalition for Better Ads' ved hjælp af research og spørgeundersøgelser har identificeret som de mest modproduktive - de mest irritationsskabende.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere