Fagblade stabiliserer annoncesalg efter fald

Efteråret bød på bedring for fagblade og tidskrifter, der efter nedgang i første halvår så en opbremsning i det nedadgående annoncesalg.

Specialmedierne bremsede faldet i annonceomsætningen i efteråret efter en periode med nedgang, skriver Danske Medier.

Indberetningerne til Danske Mediers annoncebarometer for den store brogede gruppe af fagblade, tidsskrifter, forenings- og medlemblade viser, at annoncesalget landede i indeks 99 i tredje kvartal - mod en tilbagegang på henholdsvis 10 pct. og 7 pct. i første og andet kvartal.

Samlet set bød udviklingen i de tre første kvartaler på et fald på 6 pct.

Mediegruppen er fortsat printtung, når det gælder annoncesalget. 16 pct. af omsætningen er genereret fra digitale platforme i tredje kvartal, mens jobannoncering stod for 15 pct. og den traditionelle tekstannoncering udgjorde de resterende 69 pct.

Udviklingen i specialmediernes annonceomsætning. Kilde: Danske Mediers Annoncebarometer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også