Specialmedierne bremsede faldet i annonceomsætningen i efteråret efter en periode med nedgang, skriver Danske Medier.
Indberetningerne til Danske Mediers annoncebarometer for den store brogede gruppe af fagblade, tidsskrifter, forenings- og medlemblade viser, at annoncesalget landede i indeks 99 i tredje kvartal - mod en tilbagegang på henholdsvis 10 pct. og 7 pct. i første og andet kvartal.
Samlet set bød udviklingen i de tre første kvartaler på et fald på 6 pct.
Mediegruppen er fortsat printtung, når det gælder annoncesalget. 16 pct. af omsætningen er genereret fra digitale platforme i tredje kvartal, mens jobannoncering stod for 15 pct. og den traditionelle tekstannoncering udgjorde de resterende 69 pct.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.