Bonnier sælger platform for onlinemagasiner til indere

Seks år efter lanceringen sælger Bonnier online-platformen Mag+ med stort tab.
Mag+ har hidtil været en del af Bonnier Growth Media. | Foto: PR/Peter Jönsson
Mag+ har hidtil været en del af Bonnier Growth Media. | Foto: PR/Peter Jönsson

Selve Apple-grundlæggeren Steve Jobs roste Bonniers online magasinplatform Mag+, da mediekoncernen præsenterede den i 2010. Den er dog aldrig blevet nogen økonomisk succes, og nu sælger Bonnier platformen videre til det indiske softwareselskab MPS. Det skriver DI Digital.

Mag+ har været et dyrt bekendtskab for Bonnier. Alene mellem 2011 og 2014 investerede Bonnier ifølge DI Digital 100 mio. svenske kr. (79 mio. kr.) i online-platformen. I 2014 omsatte selskabet ifølge Breakit for 17 mio. svenske kr.

Det er ikke offentliggjort nogen salgspris i forbindelse med handlen. Mag+, der hidtil har været en del af Bonnier Growth Media, vil ifølge DI Digital fortsat blive ledet af direktør Staffan Ekholm og beholder sine kontorer i Stockholm og New York.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår