MediaWatch

Bonnier sælger platform for onlinemagasiner til indere

Seks år efter lanceringen sælger Bonnier online-platformen Mag+ med stort tab.

Mag+ har hidtil været en del af Bonnier Growth Media. | Foto: PR/Peter Jönsson

Selve Apple-grundlæggeren Steve Jobs roste Bonniers online magasinplatform Mag+, da mediekoncernen præsenterede den i 2010. Den er dog aldrig blevet nogen økonomisk succes, og nu sælger Bonnier platformen videre til det indiske softwareselskab MPS. Det skriver DI Digital.

Mag+ har været et dyrt bekendtskab for Bonnier. Alene mellem 2011 og 2014 investerede Bonnier ifølge DI Digital 100 mio. svenske kr. (79 mio. kr.) i online-platformen. I 2014 omsatte selskabet ifølge Breakit for 17 mio. svenske kr.

Det er ikke offentliggjort nogen salgspris i forbindelse med handlen. Mag+, der hidtil har været en del af Bonnier Growth Media, vil ifølge DI Digital fortsat blive ledet af direktør Staffan Ekholm og beholder sine kontorer i Stockholm og New York.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs