MediaWatch

The Economist lancerer nyt magasin

The Economist vil udgive et livsstilmagasin, der skal udkomme hveranden måned. Første udgave kommer til marts.

Det velrenommerede businessmagasin The Economist udvider sin portefølje med et livsstilsmagasin. Det får titlen ”1843” og skal udkomme hveranden måned. Det skriver Campaign.

Prisen på det nye magasin bliver 6,95 pund (67 kr.), og premiereudgaven udkommer 9. marts. "1843" vil blive solgt via abonnement og i bladkiosker.

Magasinet bliver livsstilsorienteret og vil have sektioner om emner som kultur, teknologi, mad, rejser, mode og velvære.

"Det (magasinet, red.) er rettet mod de globalt nysgerrige, højtuddannede, velhavende mennesker, der læser The Economist, men vil henvende sig til dem, når de er i en anden sindstilstand. The Economist taler til læserne, når de er fokuseret på forretninger, ”1843” vil tale til dem, når de slapper af på en søndag eftermiddag, på ferie eller i weekenden,” udtaler en talsperson til Campaign.

Forsiden lige nu

HuffPost klipper navlestreng til borgerjournalistik

Onlinemedie gør op med en af grundstenene i konceptet og vil ikke længere bringe indhold fra bloggere og bidragsydere, der hidtil har leveret gratis indhold. Det sker for at forbedre den journalistiske kvalitet og undgå at sprede misvisende information, siger chefredaktør.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere