MediaWatch

Egmont lancerer tre nye svenske titler

Det svenske Egmont Publishing er på vej til at sende tre nye titler på markedet.

Foto: PR-foto, Egmont

Der bliver snart lidt mere at vælge imellem på de svenske magasinhylder. I hvert falder er Egmont Publishing på vej til at lancere tre nye titler, skriver Dagens Media.

De tre er alle målrettet børn mellem fem og otte år og har titlerne "Disney Favoriter", "Lego Nexo Knights" og "Frost Special". Planen er, at de tre nye titler skal udkomme seks gange årligt.

"Det er en del af vores strategi, at vi lukker titler, når deres popularitet mindskes, og lancerer nye, som vi tror kan match markedet bedre. Vi mener, at det er sjovt at lancere de her titler, fordi vi mærker, at de vil blive værdsatte," siger Marika Birk, forlagsdirektør hos Egmont Publishing i Sverige, til Dagens Media.

Egmont Publishing har i forvejen licensaftaler med både Disney og Lego om flere andre udgivelser til børn.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs