MediaWatch

Egmont lancerer tre nye svenske titler

Det svenske Egmont Publishing er på vej til at sende tre nye titler på markedet.

Foto: PR-foto, Egmont

Der bliver snart lidt mere at vælge imellem på de svenske magasinhylder. I hvert falder er Egmont Publishing på vej til at lancere tre nye titler, skriver Dagens Media.

De tre er alle målrettet børn mellem fem og otte år og har titlerne "Disney Favoriter", "Lego Nexo Knights" og "Frost Special". Planen er, at de tre nye titler skal udkomme seks gange årligt.

"Det er en del af vores strategi, at vi lukker titler, når deres popularitet mindskes, og lancerer nye, som vi tror kan match markedet bedre. Vi mener, at det er sjovt at lancere de her titler, fordi vi mærker, at de vil blive værdsatte," siger Marika Birk, forlagsdirektør hos Egmont Publishing i Sverige, til Dagens Media.

Egmont Publishing har i forvejen licensaftaler med både Disney og Lego om flere andre udgivelser til børn.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs