MediaWatch

Mandag Morgen udliciterer annoncesalget

Annoncebureauet Nichehuset skal fremover stå for Mandag Morgens annoncesalg. Det skal især styrke mediets digitale salg.

PR/Nichehuset
Foto: PR/Nichehuset

Som Lisbeth Knudsens første strategisk tiltag som ny direktør og chefredaktør udliciterer Mandag Morgen fra 1. januar annoncesalget til Nichehuset. Et større fokus på erhvervsannoncører og annoncebureauets digitale erfaringer skal øge Mandag Morgens annoncesalg på print og online. Det skriver Mandag Morgen i en pressemeddelelse.

"Vi glæder os til samarbejdet med Nichehuset om annoncesalget til Ugebrevet Mandag Morgen og mm.dk. Ikke mindst på det digitale område, som vi nu opprioriterer med et helt nyt website for mm.dk i det nye år, har vi store forventninger til, at vi kan øge indtjeningen i kraft af Nichehusets stærke kompetencer," siger direktør og chefredaktør på Mandag Morgen, Lisbeth Knudsen i pressemeddelelsen.

Nichehuset er specialiseret i annoncesalg for digitale niche-medier og har i forvejen Altinget og Økonomisk Ugebrev i kundeporteføljen. Derfor forventer Mandag Morgen, at den nye aftale især vil løfte salget på det digitale område.

Nichehuset forventer samtidig, at annoncebureauets kendskab til nichemedier og dets position på markedet vil skabe fordele i forbindelse med kontakten til annoncørerne.

”Mediebureauerne vil opleve en stærk synergi mellem vores medier, hvilket vil spare de professionelle medieindkøbere tid og penge. Både når det gælder kampagner, strategiske budskaber og jobannoncer. Vi ser frem til fortsat at løse kampagner, når der skal rammes et selekteret publikum – Danmarks professionelle beslutningstagere - som kan være særdeles vanskelige at nå gennem de traditionelle medier," siger Oskar Herrik Nielsen, direktør i Nichehuset.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere