MediaWatch

Egmont investerer i social marketing-bureau

Magasinhuset køber sig ind i social marketing-bureauet Patchwork og forstærker sit fokus på content marketing.

Foto: Steen Brogaard

Egmont Publishing udvider sine aktiviteter med en investering i social marketing-bureauet Patchwork. Siden 2008 har bureauet leveret strategisk rådgivning, udviklet koncepter og lanceret digitale kampagner for kunder som Mars, Bosch og PepsiCo.

Investeringen er endnu et skridt ind på markedet for content marketing for Egmont Publishing.

”Patchwork har en ekspansiv forretningsplan og en kompetent og dedikeret ledelse. Det er en talentfuld virksomhed, som vi ser et betydeligt potentiale i at investere i. Vi køber os samtidig ind på et vækstmarked, og investeringen er en brik i Egmont Publishings overordnede content marketing-strategi,” siger adm. direktør i Egmont Publishing Danmark, Klaus Høeg-Hagensen, i en pressemeddelelse.

Det forlyder i pressemeddelelsen ikke, hvor stor en ejerandel Egmont Publishing får i bureauet, men Patchwork forbliver med at være en selvstændig virksomhed.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs