MediaWatch

Upworthy skifter clickbait ud med indholdsstrategi

Med inspiration fra Netflix vil viralmediet Upworthy fremover satse på eget indhold.

Det amerikanske netmedie Upworthy, som sammen med Buzzfeed, som har været inspirationskilde for de mange viralsatsninger, som i dag vælter ind over mediebranchen, lægger nu afstand til den oprindelige strategi, skriver The Guardian.

Upworthy dropper således deres 'lokkeoverskrifter' - såkaldt clickbait - for i stedet at rette fokus på at producere eget indhold. Indtil nu har mediet primært opbygget dets popularitet ved at dele links og videoer fundet på nettet under overskrifter såsom ”Nogen gav sakse til nogle børn. Her er, hvad der så skete”.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs