
Ugebladet Søndag sætter mandag plus size-magasinet ”Kvinder med kurver” i søen, oplyser Aller Media i en pressemeddelelse.
Magasinet, der sampakkes med Søndag, henvender sig til kvinder over 40 år, som bruger størrelse 44 eller derover, og ambitionen på siderne er at give brugbare, prisvenlige og moderigtige tips til læsere, der ikke har modelmål.
”Vi har i flere år leget med tanken om et plus size-magasin, så derfor er jeg naturligvis meget glad for, at vi nu kan sende det første eksemplar af ”Kvinder med kurver” på gaden. Plus size-kvinder fylder mere og mere i modebilledet, men i Danmark er der endnu ingen magasiner eller ugeblade, der helt konsekvent henvender sig til denne målgruppe. Det er det, vi gør med vores nye magasin,” siger Stinne Bjerre, chefredaktør på Søndag i meddelelsen.
Afhængig af modtagelsen og efterspørgslen skal ”Kvinder med kurver” udkomme to gange om året sammen med Søndag, der hæver prisen med 5 kr. for mandagens udgave, hvor særmagasinet følger med for første gang.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.