MediaWatch

Aller-ejer: Oplagsfald til magasiner i andet halvår

Ifølge Allers ejer oplevede magasinhuset et samlet fald i oplagstallet for sine ugeblade og magasiner i andet halvår af 2014.

Foto: Aller Media

Aller Media oplevede i andet halvår af 2014 en vigende interesse for sine ugeblade og magasiner sammenlignet med samme periode året før.

Det oplyser Rella Holding, hvis eneste aktivitet er en ejerandel på 63,8 pct. i Aller Media, i en månedlig opgørelse, der har Danske Medier som kilde.

Samlet faldt Allers oplagstal til 629.063 ugentlige magasiner i andet halvår opgjort som ugentlige gennemsnitstal, og det er et fald fra 701.099 i andet halvår 2013.

Oplaget på Allers største ugeblad, Familie Journalen, faldt til 149.569 ugentlige magasiner fra 157.997 magasiner.

Rella oplyser ikke, om oplagsfaldet påvirker deres forventninger til året.

Oplag: Aller-magasiner 2. halvår 2014

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs