MediaWatch

Aller-ejer: Oplagsfald til magasiner i andet halvår

Ifølge Allers ejer oplevede magasinhuset et samlet fald i oplagstallet for sine ugeblade og magasiner i andet halvår af 2014.

Foto: Aller Media

Aller Media oplevede i andet halvår af 2014 en vigende interesse for sine ugeblade og magasiner sammenlignet med samme periode året før.

Det oplyser Rella Holding, hvis eneste aktivitet er en ejerandel på 63,8 pct. i Aller Media, i en månedlig opgørelse, der har Danske Medier som kilde.

Samlet faldt Allers oplagstal til 629.063 ugentlige magasiner i andet halvår opgjort som ugentlige gennemsnitstal, og det er et fald fra 701.099 i andet halvår 2013.

Oplaget på Allers største ugeblad, Familie Journalen, faldt til 149.569 ugentlige magasiner fra 157.997 magasiner.

Rella oplyser ikke, om oplagsfaldet påvirker deres forventninger til året.

Oplag: Aller-magasiner 2. halvår 2014

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs