MediaWatch

Egmont varsler store omstillinger i norske blade

Den norske del af af Egmont Publishing har sat gang i stort omstillingsprojekt for at forbedre forretningen de næste år.

Egmont Publishing vil forbedre lønsomheden med et trecifret millionbeløb i Norge, skriver Kampanje.com.

I løbet af de næste to år er målet at øge lønsomheden med omkring 100 mio. norske kroner. Omkring halvdelen skal hentes gennem effektiviseringer, konkretiseret i strategiprogrammet ORO - "optimal redaktionel organisation".

Ifølge Kampanje kan det betyde, at koncernen må skære omkring 50 årsværk af lønomkstningerne.

Projektleder og redaktør i Egmont Publishing, Kjersti Mo, bekræfter over for Kampanje, at bladhuset har iværksat et projekt, der skal finde 100 mio. nkk, men afviser, at der er tale om en sparerunde.

"Det handler om at bevare handlekraft til at erobre nyt land og skabe vækst. Og så er vi nødt til at bevare en god lønsomhed, som vi har nu. For at opretholde rentabiliteten på nuværende niveau, har vi set et behov på 100 millioner over de næste par år. Dette kan komme i form af nye indtægter eller omkostningsreduktioner - sandsynligvis en kombination af de to," siger Kjersti Mo.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs