Benjamin overtager Idényt

Bonnier lægger landets største gratismagasin, Idényt, ind under Benjamin Media, der samtidig lancerer ny digital strategi.
Det gratis husstandsomsdelte magasin, Idényt, bliver fra juni en del af Benjamin Media, når redaktion og salgsafdeling rykker fra Herlev til Frederiksberg.

Det skriver Benjamin Media i en pressemeddelelse.

Det sker som et led i en konsolidering af magasinet, der lige som Benjamin Media er en del af svenske Bonnier.

Målet med flytningen er at udnytte synergier bedre til Benjamin andre bolig- og livsstilsmagasiner herunder betalingsmagasinerne Bo Bedre og Boligmagasinet - og samtidig give Idényt nyt liv på nettet.

”Vi glæder os meget til at få Idényt ind til os på Benjamin, hvor det kommer til at passe perfekt ind i vores portefølje af annoncetunge magasiner,” forklarer Niels Jespersen, der er adm. direktør på Benjamin Media i meddelelsen.

Med et oplag på mere end 1,4 mio. eksemplarer er Idényt landets største målt på oplag. Mindre fylder magasinet digitalt med omkring 126.000 brugere månedligt (Danske Medier, marts 2014).

”Både på det trykte magasin og online kan jeg se masser af muligheder for at arbejde tæt sammen. Det kan være i forhold til det redaktionelle, hvor både vi og Idényt har stærke kompetencer inden for bolig-området, og på annoncesalget, hvor jeg tror, der ligger meget store muligheder i at have to af Danmarks største og bedste annonceafdelinger under samme tag,” siger Niels Jespersen.

Ny digital strategi foldes ud

Salgsdirektør hos idényt, Tommy Sverre Willumsen, siger i en supplerende kommentar, at han forventer, at bladet kan styrke sin position på hus- og have-området især på den digitale front ved at blive en del af Benjamin.

Idényt var i 2012 senest igennem en større omlægning, da bladet skar hver tredje stilling fra 33 til omkring 20 i forbindelse med, at Bonnier bl.a. centraliserede en række administrative funktioner i Stockholm.

Idényt skal afskedige hver tredje medarbejder

Sammenlægningen i Benjamin Media sker i forlængelse af, at Benjamin Media opruster online og præsenterer en ny digital strategi, der bl.a. samler den digitale indsats i samme afdeling. Det er et arbejde, direktør Niels Jespersen har stået i spidsen for, siden han kom til Benjamin i oktober 2013, hvor han afløste .

”Vi samler alle vores digitale kompetencer i en fælles afdeling for at sætte fuld fart under udviklingen og løsriver det dermed fra de enkelte redaktioner,”forklarer Niels Jespersen.

Alle Benjmains sites vil gennemgå en relancering i løbet af den næste periode som et led i udrulningen, oplyser Benjamin.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også